CodeWeek 2020

CodeWeek 2020 to społeczna inicjatywa, w ramach której w całej Europie organizowane są wydarzenia związane z programowaniem. W tym roku wydarzenia będą się odbywać w dniach 10 – 25 października. Akcja dedykowana jest wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.

Klub Młodego Programisty w ramach #CodeWeek2020 organizuje dodatkowe warsztaty, które są dedykowane przede wszystkim dzieciom i ich rodzicom, jednak zapraszamy do udziału również wszystkich innych zainteresowanych programowaniem!

Harmonogram wydarzeń #CodeWeek2020:

W trzy weekendy października (10, 11, 17, 18, 24 października, godzina 16.00-18.00) zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do wspólnej nauki programowania.

  • Od 16.00 do 17.00, podczas części dedykowanej rodzicom opowiemy Wam m.in.: o CodeWeek, o tym jak zgłosić swoją pierwszą inicjatywę, o tym dlaczego dzieci powinny uczyć się programowania, jak zacząć tę przygodę i jak bezpiecznie poruszać się po interencie.
  • Od 17.00 do 18.00, w części przeznaczonej dla dzieci będziemy poznawać różne aplikacje i tworzyć swoje pierwsze “linijki kodu” – zachęcamy rodziców do towarzyszenia dzieciom.

Od wtorku do piątku (13,14,15,16,20,21,22,23 października, godzina 17:00 – 18:00) do wspólnej nauki programowania zapraszamy uczniów z klas 1-6.

Warsztaty weekendowe #CodeWeek – dla rodziców i dzieci:

10.10.2020 r., godz. 16:00 – 18:00 (klasy: 1-3 i 4-6 oraz rodzice)
“CodeWeek – Wielkie Święto Programowania”
więcej…

  • Część dla rodziców, godz. 16:00.

Przedstawimy ideę CodeWeek oraz omówimy ideę naszych warsztatów.
Zaprezentujemy przykłady wydarzeń i pokażemy jak zgłosić swoje wydarzenie.

  • Część dla dzieci (klasy: 1-3 i 4-6), godz. 17:00.

Na rozgrzewkę pomóż nam odnaleźć ukryte hasło. Poznaj głównego bohatera aplikacji Scratch i stwórz własnego duszka. Wspólnie postawimy pierwsze kroki w aplikacji Scratch Junior i Scratch 3.0.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

11.10.2020 r., godz. 16:00 – 18:00 (klasy 1-3 z rodzicami)
”Dlaczego warto programować”
więcej…

  • Część dla rodziców, godz. 16:00

Rodzice dowiedzą o korzyściach płynących z nauki kodowania oraz o metodach pracy z dziećmi w domu. Zaprezentujemy bazę krótkich aktywności, które może wykonać rodzic z dzieckiem bez długiego przygotowania i nakładów finansowych. Rodzinne programowanie – omówienie propozycji rodzinnego wydarzenia „Robot z moich marzeń – tworzenie projektu robota dowolną techniką plastyczną”

  • Część dla dzieci (klasy: 1-3), godz. 17:00.

Poznaj różne rodzaje kodów. Zaprogramuj trasę dla wirtualnego robota i stwórz razem z nami projekt w Scratch Junior.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

17.10.2020, godz.16:00 – 18:00 (klasy 4-6 z rodzicami)
„Programowanie blokowe bez tajemnic”
więcej…

  • Część dla rodziców, godz. 16:00

Dlaczego warto uczyć się programowania blokowego? Jakie możliwości daje programowanie w Scratch 3.0. Jak dzięki programowaniu w Scratch 3.0 uczeń może utrwalać wiadomości z różnych przedmiotów?

  • Część dla dzieci (klasy: 4-6), godz. 17:00

Stworzymy projekt w Scratch 3.0, w którym występować będą duszki – państwa biorące udział w CodeWeek. Scena zostanie zamieniona w tor wyścigowy, po którym będą przemieszczać się duszki, dążąc do zajęcia pierwszego miejsca na mecie. Na wirtualnej trasie stworzymy specjalną trasę dla robota.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

18.10.2020, godz. 16:00 – 18:00 (klasy 1-3 z rodzicami)
Czy gry komputerowe mogą być rozwijające?
więcej…

  • Część dla rodziców, godz. 16:00

Czy granie w gry komputerowe to strata czasu i lepiej zapisać dzieci na zajęcia dodatkowe? W trakcie tych warsztatów rodzice poznają korzyści wynikające z grania w gry komputerowe. Omówimy bezpieczny i higieniczny sposób korzystania z komputera w zakresie gier edukacyjnych.

  • Część dla dzieci (klasy: 1-3), godz. 17:00

Zaprojektuj grę zręcznościową w Scratchu Juniorze – “Uciekające Muchomory”.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

24.10.2020, godz. 16:00 – 18:00 (klasy 4-6 z rodzicami)
Co po Scratchu 3.0?…tworzenie gier i nie tylko…
więcej…

  • Część dla rodziców, godz. 16:00

Opowiemy rodzicom jak wspierać nastolatka w dalszej nauce programowania. Jakie “dorosłe” języki programowania wybrać. Gdzie szukać bezpłatnych narzędzi i aplikacji? Bezpieczne poruszanie się po sieci – na co zwrócić uwagę, jak rozmawiać na ten temat z dzieckiem?

Rodzinne programowanie – omówienie propozycji rodzinnego wydarzenia CodeWeek.

  • Część dla dzieci (klasy: 4-6), godz. 17:00

Stwórz projekt gry przygodowo – platformowej w Scratch 3.0. Poznaj kolejne etapy projektu, tworzenie skryptów i debugowanie błędów.

Zapoznanie z platformą code.org

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

Warsztaty w tygodniu #CodeWeek – dla dzieci i rodziców:

13.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci które wcześniej nie miały styczności z programowaniem).
“Niezwykły CodeWeek”
więcej…

Na rozgrzewkę rozwiążesz zagadki logiczne. Następnie zapoznasz się z funkcjonalnościami aplikacji Scratch Junior. Stworzysz w niej duszka – swojego własnego bohatera Code Week.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

 

14.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci które wcześniej nie miały styczności z programowaniem).
“CodeWeek – animacja”
więcej…

Stworzysz animowany napis w aplikacji Scratch Junior. Autorskie duszki będą miały osobne programy, w których będą się poruszały i wydawały dźwięki.

Poznasz rownież platformę code.org. Gdzie wspólnie przejdziemy kilka aktywności.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

 

15.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci które wcześniej nie miały styczności z programowaniem). “Sudoku obrazkowe – mini gra w Scratch Junior”
więcej…

W aplikacji Scratch Junior stworzysz kilka nowych, jesiennych duszków. Wykorzystasz je do zabawy w Sudoku. Następnie stworzysz program, który spowoduje ustawienie się obrazków na właściwych polach.

Ale to nie wszystko. Wykorzystując aplikację wirtualna mata – stworzysz kod uwzględniający podane przez trenerów warunki.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

 

16.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 1-2 oraz dzieci które wcześniej nie miały styczności z programowaniem).
“Uciekaj, uciekaj…- tworzenie gry zręcznościowej w Scratch Junior”
więcej…

Na warsztatach poznasz zagadnienie “debugowania” – znajdowania błędów w przedstawionych kodach. Kolejnym projektem będzie stworzenie – jesiennej gry zręcznościowej.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

 

20.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 3-4 oraz dzieci młodsze, które wcześniej miały styczności z programowaniem).
“Scratch 3.0 – łatwiejszy niż myślisz”
więcej…

Na warsztatach zapoznasz się z funkcjonalnościami aplikacji Scratch 3.0. Stworzysz swój pierwszy projekt w tej aplikacji – mini grę. Dla wielbicieli łamigłówek mamy coś specjalnego… łamigłówki tematycznie związane z CodeWeek.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

 

21.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 3-4 oraz dzieci młodsze, które wcześniej miały styczności z programowaniem).
“Robot kolorami zaprogramowany”
więcej…

Na warsztatach zakodujesz trasę dla wirtualnego robota. Wykonaj ją zgodnie z podanymi warunkami. W dalszej części zajęć poznasz możliwości aplikacji Games OzoBlockly.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

 

22.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 5-6 oraz dzieci młodsze, które są już zaawansowane w nauce programowania).
“Kultura remixu”
więcej…

Stworzysz swoją własną wersję gry Arcanoid. Wykorzystaj do tego projekt częściowo przygotowany przez trenerów. Poznasz dzięki temu takie zagadnienia jak dzielenie się wytworami swojej pracy w internecie, o zasadach remiksowania prac w Scratch 3.0 oraz zasadach dotyczących prawa autorskiego.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku

Dołącz do transmisji

 

23.10.2020, godz. 17:00 – 18:00 (klasy 5-6 oraz dzieci młodsze, które są już zaawansowane w nauce programowania).
“Niezwykła kartka Code Week – interaktywna animacja”
więcej…

Przy pomocy aplikacji Scratch 3.0 stworzysz interaktywną kartkę – animację.