Od soboty 01 lipca br. będzie można składać wnioski do programu „Dobry Start”. Uprawnieni rodzice i opiekunowie otrzymają  300,00 zł. na wyprawkę szkolną na dziecko.

Wnioski o przyznanie dofinansowania, tzw. wyprawki szkolnej, mogą być składane jedynie drogą elektroniczną:

  • przez portal PUE ZUS,
  • przez portal Emp@tia,
  • przez bankowość elektroniczną.

Warto zaznaczyć, że w drugim i trzecim przypadku wnioski mogą składać jedynie ojciec lub matka dziecka, opiekunowie czy rodzice zastępczy muszą zrobić to przez portal PUE ZUS. Konto można założyć na stronie ZUS lub za pośrednictwem pracownika ZUS w oddziale.

Wnioski można składać od 01 lipca do 30 listopada 2023r. Wnioski złożone do końca sierpnia zostaną zrealizowane do końca września. Pozostałe wnioski będą realizowane w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Środki z programu  „Dobry Start” są wypłacane bez względu na dochód rodziny. Uprawnieni są rodzice i opiekunowie uczniów w wieku do 20 lat lub w wieku do 24 lat – w przypadku ucznia z niepełnosprawnością.

Pieniądze wypłacane będą na rachunek bankowy wskazany we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania.

Świadczenie obejmuje jedynie uczniów od pierwszej klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej. Nawet gdy przygotowanie szkolne odbywa się nie w przedszkolu, ale w szkole, dziecku uczęszczającemu do oddziału przedszkolnego, tzw. „zerówki” nie przysługuje 300,00 zł.