krakow17

Wycieczka do Krakowa

W dniach 08 – 09 czerwca klasy IV-V-VI udały się na wycieczkę do Krakowa, Inwałdu i&nbspWadowic z wychowawcami: mgr A Kutwa, mgr R. Wójcik, mgr K. Słowik. Na&nbspzwiedzanie tych miejsc z pewnością należałoby przeznaczyć kilka dni, my jednak musieliśmy zadowolić się jedynie dwoma.

Pierwszy z nich spędziliśmy w Krakowie, jednym z najbardziej urokliwych i pełnym wspaniałych oraz ważnych dla naszej kultury i historii miejsc. Kraków, będący niegdyś stolicą Polski i siedzibą królów, powitał nas wspaniałą pogodą i słońcem odbijającym się&nbspod złotej kopuły Kaplicy Zygmuntowskiej. Szczęśliwie udało się nam uniknąć pożarcia przez Smoka, więc zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie z monumentalną Katedrą, przeszliśmy przez dziedziniec Zamku, a także mieliśmy okazję podziwiać rozległą panoramę miasta, zarówno z tymi najstarszymi, jak i najbardziej współczesnymi budowlami. Przechodząc Drogą Królewską wysłuchaliśmy wielu ciekawych opowiadań o&nbspmijanych miejscach, zatrzymaliśmy się pod słynnym „papieskim oknem”, poznaliśmy historię powstania krakowskich Plantów, przeszliśmy dzielnicą uniwersytecką, by&nbspw&nbspkońcu dotrzeć na Rynek. Tam czekały na nas pełne tłumu turystów Sukiennice oraz wspaniały ołtarz Wita Stwosza w Bazylice Mariackiej. Na zakończenie wysłuchaliśmy najsłynniejszego z hejnałów i pomachaliśmy hejnaliście. Nie obyło się&nbspoczywiście bez zakupu krakowskich obwarzanków i pamiątek. Punkt noclegowy w Makowie Podhalańskim powitał nas smaczną kolacją i przestronnymi pokojami. Regeneracja sił nastąpiła błyskawicznie, dzięki czemu nasi chłopcy bez trudu odegrali jeszcze wieczorny mecz piłki nożnej. Mimo to, po tak intensywnym dniu, niektórym trudno było usnąć nawet po północy! Jednak nasi wycieczkowicze już o 6.30(!) rano byli gotowi na dalsze przygody.

Drugi dzień to wspaniała zabawa w Parku Miniatur w Inwałdzie. Najpierw odbyliśmy błyskawiczną podróż przez prawie wszystkie kontynenty, zobaczyliśmy najsłynniejsze i&nbspnajbardziej charakterystyczne budowle świata. Widzieliśmy Plac św. Marka z&nbspWenecji, Big Bena, Wieżę Eiffla, Operę z Sidney, Statuę Wolności, mur chiński i…&nbspi&nbspwiele innych, by wreszcie zakończyć podróż na Placu Świętego Piotra w&nbspWatykanie. Potem już tylko zabawa i dylemat, co wybrać z wielu atrakcji: kino 5D, zielony labirynt, koło młyńskie, Egipt Horror Show, łódź pirata czy możne jazdę elektrycznym samochodzikiem? Do&nbspobiadu czas minął błyskawicznie i radośnie. Naszą wycieczkę zakończyliśmy w&nbspWadowicach. Zwiedziliśmy Bazylikę oraz niezwykle przemawiające Muzeum Jana Pawła II – nowoczesne multimedialne wystawy przygotowane w rodzinnym domu Papieża Polaka. Wadowickie kremówki były najsmaczniejszymi wspomnieniami z&nbspwycieczki, które zabraliśmy do domu.

Były to dwa rewelacyjne dni. Piękna pogoda, dobre towarzystwo, wspaniałe miejsca i&nbspniezapomniane wspomnienia.