Fot. A. Kozłowska. Uczniowie kl. 8 na „lekcji odwróconej” w klasie drugiej.

„Dzień matematyki” w naszej szkole.

14 marca obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Matematyki. W ten sposób dołączyliśmy do ponad 2000 polskich szkół, które obchodzą to nietypowe święto „królowej nauk”. Dzień ten został utworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość.

DLACZEGO MATEMATYKA??

Ponieważ jest wszędzie,

W domu, w urzędzie, na ulicy,

W sklepie, w pralni i w lesie.

I w kalendarzu, gdy mówimy „już wiosna”

W rozkładzie autobusów, w godzinach na zegarze,

W dawnych i nowych wiekach i w cenach na bazarze.

W Twoim wzroście i wadze, w wielkości słonia i mrówki,

w długości rzeki i drogi do szkoły oraz w wartości złotówki.

Chcemy więc, czy nie chcemy, czy nam się to podoba, czy nie, matematykę spotykamy wszędzie. Co udokumentowali uczniowie klasy 5 na zdjęciach oraz krótkich filmikach, pokazali matematykę spotkaną na spacerze.

Uczniowie klasy 8 prowadzili „lekcje odwrócone” w klasach 1, 2 i 3. Lekcje prowadzone przez starszych kolegów miały za zadanie przekonać uczniów klas młodszych, że matematyka jest wszędzie, że to nie tylko trudne zadania, suche liczby i abstrakcje, ale również znakomita zabawa.

Uczniowie klasy 4 poznali „magiczne kwadraty”, przedstawili na plakatach ich historie oraz ciekawostki z nimi związane.