Niedziela. 25 lutego 2018. Imieniny: Bolebor, Cezary, Konstancjusz, Maciej, Małgorzata, Modest, Nicefor.

Dziennik elektroniczny

dziennikEL

Mapka dojazdu

MAPKA STASIN

Karta Dużej Rodziny

Oficjalny portal EU

ue

700 lat Motycza


Pierwsza pomoc

Bezpieczna

przeglądarka internetowa
dla dziecka

logo-na-fdn

 

portal wiem

Pogoda

unesco

zwiedzaj lublin

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?
 
Start
Aktualności
Autobusy ZTM do Stasina Drukuj

mzk

 

Od poniedziałku 12 czerwca 2017, linia autobusowa "54" ZTM w Lublinie, wyłącznie w dni powszednie, dojeżdża do Stasina. Ma to zapełnić lukę, która powstanie po tym jak na półtora roku wstrzymane zostaną kursy pociągów zatrzymujących się na przystanku Stasin Polny, gdzie nie dotrze również uruchamiana przez kolej komunikacja zastępcza. Natomiast od lipca do Stasina wydłużone zostały również weekendowe kursy miejskiej  linii autobusowej nr 12.

Linia "54" w dni powszednie odjeżdza z przystanku STASIN SZKOŁA w kierunku Lublina w godzinach: 06:11; 06:57; 07:43; 10:42; 15:39; 16:21; 17:12; 20:11 jedzie trasą: Konopnica Kościół, Węglinek, Gęsia, Roztocze, Mazowiecka, Wiklinowa, Dziewanny, Skrzetuskiego, Zana-Leclearc, Wojciechowska, Zajezdnia Helenów, Cisowa, Klonowa, Sławin, Hospicjum Małego Księcia, Ślężan, Wądolna.

Rozkład jazdy obowiązuje od 10.06.2017. Szczegóły na stronach ZTM. Administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za zmiany godzin odjazdów autobusów, zmiany trasy, wynikające ze zmian przewoźnika.

 
Wycieczka do Krakowa Drukuj

krakow17

W dniach 08 - 09 czerwca klasy IV-V-VI udały się na wycieczkę do Krakowa, Inwałdu i Wadowic z wychowawcami: mgr A Kutwa, mgr R. Wójcik, mgr K. Słowik. Na zwiedzanie tych miejsc z pewnością należałoby przeznaczyć kilka dni, my jednak musieliśmy zadowolić się jedynie dwoma.

Pierwszy z nich spędziliśmy w Krakowie, jednym z najbardziej urokliwych i pełnym wspaniałych oraz ważnych dla naszej kultury i historii miejsc. Kraków, będący niegdyś stolicą Polski i siedzibą królów, powitał nas wspaniałą pogodą i słońcem odbijającym się od złotej kopuły Kaplicy Zygmuntowskiej. Szczęśliwie udało się nam uniknąć pożarcia przez Smoka, więc zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie z monumentalną Katedrą, przeszliśmy przez dziedziniec Zamku, a także mieliśmy okazję podziwiać rozległą panoramę miasta, zarówno z tymi najstarszymi, jak i najbardziej współczesnymi budowlami. Przechodząc Drogą Królewską wysłuchaliśmy wielu ciekawych opowiadań o mijanych miejscach, zatrzymaliśmy się pod słynnym „papieskim oknem", poznaliśmy historię powstania krakowskich Plantów, przeszliśmy dzielnicą uniwersytecką, by w końcu dotrzeć na Rynek. Tam czekały na nas pełne tłumu turystów Sukiennice oraz wspaniały ołtarz Wita Stwosza w Bazylice Mariackiej. Na zakończenie wysłuchaliśmy najsłynniejszego z hejnałów i pomachaliśmy hejnaliście. Nie obyło się oczywiście bez zakupu krakowskich obwarzanków i pamiątek. Punkt noclegowy w Makowie Podhalańskim powitał nas smaczną kolacją i przestronnymi pokojami. Regeneracja sił nastąpiła błyskawicznie, dzięki czemu nasi chłopcy bez trudu odegrali jeszcze wieczorny mecz piłki nożnej. Mimo to, po tak intensywnym dniu, niektórym trudno było usnąć nawet po północy! Jednak nasi wycieczkowicze już o 6.30(!) rano byli gotowi na dalsze przygody.

Drugi dzień to wspaniała zabawa w Parku Miniatur w Inwałdzie. Najpierw odbyliśmy błyskawiczną podróż przez prawie wszystkie kontynenty, zobaczyliśmy najsłynniejsze i najbardziej charakterystyczne budowle świata. Widzieliśmy Plac św. Marka z Wenecji, Big Bena, Wieżę Eiffla, Operę z Sidney, Statuę Wolności, mur chiński i... i wiele innych, by wreszcie zakończyć podróż na Placu Świętego Piotra w Watykanie. Potem już tylko zabawa i dylemat, co wybrać z wielu atrakcji: kino 5D, zielony labirynt, koło młyńskie, Egipt Horror Show, łódź pirata czy możne jazdę elektrycznym samochodzikiem? Do obiadu czas minął błyskawicznie i radośnie. Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Wadowicach. Zwiedziliśmy Bazylikę oraz niezwykle przemawiające Muzeum Jana Pawła II – nowoczesne multimedialne wystawy przygotowane w rodzinnym domu Papieża Polaka. Wadowickie kremówki były najsmaczniejszymi wspomnieniami z wycieczki, które zabraliśmy do domu.

Były to dwa rewelacyjne dni. Piękna pogoda, dobre towarzystwo, wspaniałe miejsca i niezapomniane wspomnienia.

mgr Katarzyna Kutwa- wychowawca kl. IV

 
„Wędrówka po Lubelszczyźnie szlakiem ginących zawodów” Drukuj

wycieczka poniedzialek kl 2-3

W ostatnim tygodniu nauki szkolnej klasa II w towarzystwie kolegów z klasy III udała się na wycieczkę do Wojciechowa, miejscowości słynącej z tradycji kowalskich. Wszystkich urzekły malownicze krajobrazy tej okolicy, zachęcające do pieszych wędrówek i wycieczek rowerowych.

W Wojciechowie znajduje się unikatowa Wieża Ariańska, która czyni tę miejscowość „perełką wśród lubelskich wsi". Wybudowana została w latach 1520-1530 początkowo pełniła funkcję obronno-mieszkalną, później miał tu swoją siedzibę zbór kalwiński, a następnie wykorzystywano ją do celów gospodarczych. Obecnie mieści się tutaj Muzeum Kowalstwa, jedyne tego typu muzeum w Polsce. Jego kolekcję tworzy ponad 1000 eksponatów kowalstwa artystycznego i użytkowego z kraju i zagranicy. Nasi uczniowie mieli niecodzienną możliwość sprawdzenia działania narzędzi rolniczych i kowalskich np. zaostrzenia siekierki na ręcznej szlifierce, mieli też niepowtarzalną okazję zagrania marsza na kowadle. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła lekcja muzealna w Wojciechowskim Muzeum Regionalnym, gdzie uczniowie zapoznali się z legendą o podkowie szczęścia. Kolejnym punktem programu była wizyta w jednej z najsłynniejszych kuźni w Polsce. Kuźnia ta została wybudowana w 1920 roku. Do dziś podkuwane są tu konie, naprawiane narzędzia rolnicze, wykuwane ręcznie wyroby artystyczne. Mogliśmy obserwować pokaz „kucia na żywo", podziwiać wyroby mistrza oraz zakupić podkowę „na szczęście". Właściciel kuźni w przesympatyczny sposób poprowadził warsztaty edukacyjne „Kowalstwo jako zawód, pasja i tradycja".

Wędrując ścieżkami Lubelszczyzny dotarliśmy do kolejnego mistrza, tym razem mistrza od lepienia garnków – garncarza. Tutaj podziwialiśmy dzieła sztuki garncarskiej wykonane na przestrzeni kilku pokoleń. Lepiliśmy z gliny posługując się prawdziwym kołem garncarskim, będąc przekonani, że: „Nie święci garnki lepią", jednak... z przykrością musimy stwierdzić, że ani wytwór klasy III, ani dzieło klasy II nie dorównało temu, co na naszych oczach „wyczarował"garncarz.

Ostatnim etapem wycieczki było miejsce wymarzone na poobiedni relaks to Park Zwierząt, Rozrywki i Edukacji – ZOO Wojciechów. Na powierzchni 4 hektarów zgromadzono kilkadziesiąt gatunków egzotycznych zwierząt. To idealne miejsce dla wszystkich, którzy preferują spędzanie wolnego czasu w bezpośrednim kontakcie z naturą.

Pogoda dopisała, humory i kondycja też. Dzisiejszy wyjazd potwierdził dobrze wszystkim znaną prawdę: „Cudze chwalicie, swego nie znacie...". Lubelszczyzna to przepiękna Kraina Lessowych Wąwozów zwana LESSLANDIĄ, to wymarzone miejsce na wakacyjne wyjazdy. Wędrówka szlakiem ginących zawodów to tylko przedsmak tego co przed nami, co nie odkryte. Jeszcze tylko... środa, czwartek, piątek i....WAKACJE!!! ZNÓW BĘDĄ WAKACJE!!!

Życzę młodym turystom słonecznej pogody i niezapomnianych przeżyć podczas wakacyjnych, letnich wędrówek.

Wychowawca klasy II
Ewa Dudek

 

 
Drukuj

wakacje2017

 
„Klasowe czytanie – bajki mojego dzieciństwa” – podsumowanie akcji. Drukuj

Czym jest czytanie? Jest składową ogólnego wykształcenia. Dzięki umiejętności czytania uzupełniamy i zdobywamy informacje. Prawidłowe czytanie polega nie tyle na opanowaniu techniki, ile na umiejętności rozumienia sensu czytanego tekstu. Bez tej umiejętności nie jest możliwe prawidłowe funkcjonowanie w świecie. Potrzeba czytania i kontaktu z książką występuje u większości dzieci w młodszym wieku szkolnym. Dążąc do rozwinięcia tej umiejętności konieczne jest budowanie już w okresie wczesnoszkolnym zdolności do samooceny, która wyzwala i pobudza motywację dziecka, dostarcza bodźców do maksymalnego wysiłku. Już uczeń klasy trzeciej posiada świadomość, że nauczanie i uczenie się to sposób poznawania rzeczywistości. Czytanie to najprostszy sposób wpływający na kształtowanie osobowości dziecka. Dziecko na każdym etapie rozwoju powinno mieć kontakt z książką. Książka spełnia ważną rolę w wychowaniu dziecka. Z punktu widzenia psychologii książka zaspokaja potrzeby estetyczne, wzorów zachowań, utożsamiania się z bohaterem, informacji o świecie zewnętrznym, rozrywki, akceptacji społecznej.

Z raportu Instytut Badań Edukacyjnych wynika, że około 60% Polaków nie czyta książek. W związku z tym należy położyć szczególny nacisk na rozwijanie czytelnictwa wśród dzieci. Musimy być świadomi, że nikt nie rodzi się czytelnikiem. Zainteresowanie książką oraz zamiłowanie do czytania powinno być rozwijane jak najwcześniej. My nauczyciele i rodzice jesteśmy świadomi tego, że czytanie kształtuje nasz wewnętrzny świat, zaś odpowiednio dobrana literatura pomaga w budowaniu systemu wartości, wskazuje priorytety.

Zamiłowanie do czytania rodzi się we wczesnych etapach rozwoju, ponieważ tworzy skojarzenie czytania z przyjemnością i poczuciem bezpieczeństwa. Czytając dziecku od najmłodszych lat sprawimy, że zachowa ten dorobek na całe życie.

Dążąc do rozbudzenia zainteresowań czytelniczych wśród swoich uczniów we wrześniu zainicjowałam akcję „Klasowe czytanie – bajki mojego dzieciństwa". Literackie powitanie jesieni było zarazem inauguracją czytelniczego przedsięwzięcia. Od tego dnia w każdy piątek w godzinach porannych, w fotelu „Klasowego Bajarza" zasiadał zaproszony gość, przybywający na spotkanie. Odwiedzili nas nauczyciele, pracownicy administracji, obsługi, rodzice, starsi koledzy, by od maja zaszczytne miejsce mogli zająć chętni uczniowie naszej klasy. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem śledziły losy książkowych bohaterów. Literackie spotkania dostarczały niezapomnianych wrażeń.

Dobra książka to doskonały pomysł na każdą wolną chwilę, zaś wakacje to idealny czas na bezpośredni kontakt z książką niezależnie od pogody, miejsca czy pory dnia.

„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła". Zatem odpoczywajmy w towarzystwie książki.

Wychowawca klasy II
Ewa Dudek

 
Drukuj

maly2017

 
Więcej artykułów…
« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 10 z 77

Szkoła Podstawowa w Stasinie
Stasin 61
21-030 Motycz
woj. lubelskie
 

Ring ring

telefon (fax): 81 5031039

e-mail: szkola@spstasin.com.pl

 

Godziny pracy sekretariatu szkoły:

 

Pn. 08:00 - 16:00
Wt. 07:00 - 15:00
Śr. 07:00 - 15:00
Czw. 07:00 - 15:00
Pt. 07:00 -  15:00

Sekretarka: mgr Arleta Żydek

 

 

 

Galeria zdjęć
galeria

logo projektor

 

 

 

 

  


 

Słownik

Wpisz wyrażenie polskie lub angielskie:




Adam Misztal 2012.