Zajęcia warsztatowe w ramach projektu z WSEiI
W dniu 28.02.2019r. roku odbyły się kolejne zajęcia warsztatowe w ramach projektu realizowanego we współpracy z Wyższą Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Zajęcia I grupy poprowadziła mgr Joanna Dziewięcka-Oroń, II grupa miała zajęcia z mgr Edytą Nowak, edukatorami Edukacji 3.0. z Puław, partnerem projektu. Temat dzisiejszych zajęć „Prezentacja mulimedialna z elementami wystąpień publicznych”.
Umiejętność występowania przed grupą ludzi jest jedną z najbardziej pożądanych umiejętności wśród osób zainteresowanych rozwojem. To dlatego, że występujesz cały czas – nie tylko podczas prezentacji, ale również w zwykłych codziennych sytuacjach, gdy chociażby odpowiadasz na lekcji, spotykasz się ze znajomymi. Prezentowanie wyników swojej pracy na forum to sztuka, która przydaje się nie tylko w szkole, lecz także w późniejszym życiu zawodowym.
Naszym wystąpieniom często towarzyszy prezentacja multimedialna. Czasem zapominamy, że ma być ona tylko pomocą, a nie głównym nośnikiem przekazywanych informacji — mówca nie powinien czytać ze slajdów. Prezentacja multimedialna służy przede wszystkim odbiorcom, którzy dzięki niej łatwiej wychwytują główne myśli. Z tego powodu slajd powinien:
– nie zawierać zbyt dużo tekstu — kilka krótkich punktów obejmujących jedno lub dwa zdania. Słuchacze muszą zdążyć je przeczytać, jednocześnie słuchając tego, co mówisz;
– być czytelny — zastosuj klasyczny krój czcionki, ciemne litery na jasnym tle. Nie należy przesadzać z kolorami i animacjami — niech graficzna forma slajdów nie odciąga uwagi od treści;
– przykuwać uwagę. Stosujemy elementy przyciągające wzrok, czyli ilustracje, zabawne obrazki, animacje;
-Posiadać schematy graficzne, wykresy, tabele i mapy myśli, które pomagają w obrazowym ujęciu informacji.
Dobrze przygotowana prezentacja nie zapewni sukcesu twojemu wystąpieniu. Mowa ciała i intonacja głosu są także ważne dla występującego. Zachowuj się naturalnie, nie stój cały czas, gestykuluj. Zadbaj o modulację głosu, zaznaczaj nią ważne informacje. Mów powoli i wyraźnie. Podczas wystąpienia parę razy pozwól sobie na żart lub dygresję — pozwoli to odpocząć odbiorcom i sprawi, że będą chętniej słuchać dalej. Dzięki udanemu wystąpieniu twoja praca będzie mogła zostać właściwie doceniona.
Tego wszystkiego nasi uczniowie mogli dowiedzieć się i przećwiczyć w czasie warsztatów.
Kolejne warsztaty będą z wykorzystaniem zestawów LEGO Education We Do, to innowacyjny sposób nauki przedmiotów ścisłych (STEM- Science – Nauka, Technology-Technologia, Engineering- Inżynieria and Math-Matematyka), który inspiruje do praktycznej nauki poprzez zabawę. Podczas warsztatów uczniowie będą tworzyli konstrukcje i mechanizmy z klocków LEGO Education, a następnie programowali je za pomocą bloków z wykorzystaniem specjalnie przygotowanego oprogramowania.