Wycieczka ulicami Lublina

klasa 0

Fot. Dzieci z oddziału przedszkolnego z wychowawcą, jednym z rodziców słuchają o czym opowiada przewodnik na placu przed Lubelskim Zamkiem.

W dniu 24 czerwca 2015 oddział przedszkolny naszej szkoły wybrał się na wycieczkę do Lublina. Najmłodsi uczniowie z wychowawcą oraz rodzicami wyruszyli autokarem by poznać stolicę województwa lubelskiego. Uroczy pan przewodnik pokazał nam zakątki Lublina o jakich niewielu pamięta.

Podróż rozpoczęła się od Zamkowego Wzgórza, tu zapoznaliśmy się z prastarą historią naszego grodu. Wędrując zabytkowym szlakiem dotarliśmy do Bazyliki Ojców Dominikanów, gdzie stare klucze otworzyły nam wrota do najprawdziwszego skarbca, dostępnego jedynie dla wybranych turystów. Podziwialiśmy zgromadzone tam eksponaty oraz poznaliśmy postać Jana Matejki. Podążając uliczkami Starego Miasta odczuwaliśmy autentyczność i klimat sprzed wieków. Wejścia do tego magicznego miejsca strzegła sędziwa Brama Krakowska – architektoniczna wizytówka „Koziego Grodu”. Z zaciekawieniem wsłuchiwaliśmy się w historię starych kamieniczek, Bramy Grodzkiej, Wieży Trynitarskiej. Oczyma wyobraźni oglądaliśmy „Diabelski sąd”, który miał miejsce w Trybunale Koronnym, zaś „czarcia łapa” wypalona w stole , będąca dowodem diabelskiej interwencji wprowadziła wszystkich w osłupienie. Następnie udaliśmy się do Archikatedry – renesansowo – barokowej świątyni by poczuć jej osobliwy klimat. Zwieńczeniem wycieczki była wizyta w „Tarasach Zamkowych”, skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta. Wczesnym popołudniem radośni, trochę zmęczeni wróciliśmy do szkoły.

Ta wycieczka to tylko przedsmak tego co czeka nas w czasie letnich wakacji.